نامشخص [قالب و ابزار] يكشنبه, ۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۲۹ ب.ظ ۱ نظر

همه چی از یه جایی شروع شد که برام جالب شد چجوری میشه یه قالب وبلاگی برای بیان زد! و اینجوری شد که یه سه چهار ماهی هست در خدمت شماییم‌ :)

چی، کجا، ها!

خب اوکی احتمالا براتون سوال شده اصا این اسامی به چی اشاره دارن و من دارم از چی صحبت می کنم! پس بذارین براتون توضیح بدم!
در نتیجه کنجکاوی من برای ساخت یه قالب شخصی، یه قالب وبلاگی به وجود اومد که اسمش شد «دفترچه»! یه حس حال دفترچه طور ای هم داره.
بعد از تکمیل نسبی کار اول، من یهو یاد یکی از قالب هایی که برای Hugo دیده بودم افتادم و گفتم جالب میشه اگه تو اوج خستگی بخوایم توی چند ساعت پیاده اش کنیم! و نتیجه اش چی شد؟ این شد «افکار»! یه جا برای اینکه بتونین افکار تون رو بنویسین و جای دنج ای باشه.
اما خب یه سوال برای من همش پیش میومد... اگه فلان بخش فلان قالب رو فلان مدلی کنم، فلان کاربر خوشش میاد؟ که این چیشد؟ شد ابزاری به اسم «سفارشی»‍‍! که بهتون اجازه می ده قالب ها رو (فعلا قالب های پیخوش صرفا و در آینده باقی دوستان) به راحتی سفارشی سازی کنین :)
حقیقتا در تمام مورد های بالا میشه گفت دوستان دیگه تا الان کار هایی کرده بودند؛ ولی اونجوری که باید راضی کننده نبود برای من (نه به این معنا که کار من کمال ئه!) و توی یکسری بخش ها هم مشکلاتی دیده می شد که سعی کردم با دانش حداقلیم، توی این پروژه ها اثری ازشون نباشه.

توضیح مختصر

قبل از ارائه اطلاعات نهایی در رابطه با این پروژه ها، ترجیح دادم ذکر کنم که این پروژه ها حاصل اولین تلاش ها و تجربه های من توی حوزه وب هستن و قطعا مشکلات متعددی پیدا خواهند شد! پس خوشحال میشم اگه ایرادی بود در مرحله اول و در صورت توان، مشارکت کنین یا در مرحله بعدی صرفا به من اعلام کنین تا در نظر بگیرم شون.
سعی من بر این بود که صرفا به نوعی رفع نیاز کرده باشم و مواردی که احساس می کردم که وجودشون می تونه اتفاق خوبی باشه رو پیاده سازی کنم تا دوستان استفاده کنن و لذت ببرن!

و منبع باز!

حقیقتش نمی دونم چقدر رایجه که همچین پروژه هایی رو (حداقل بجز سفارشی) به صورت منبع باز توسعه بدن و اصا کار منطقی ای هست یا نه ولی حتی محض کنترل بهتر روی پیشرفت پروژه ها هم که شده، تصمیم گرفتم که روند کار رو روی گیت هاب جلو ببرم و در نتیجه شما می تونین با استفاده از لینک های زیر، قالب ها رو دانلود، نظرتون رو ارسال و حتی اگه عشق کردین، مشارکت کنین :)
مخزن قالب دفترچه: https://github.com/pikhosh/Daftarche
مخزن قالب افکار: https://github.com/pikhosh/Afkar
مخزن ابزار سفارشی: https://github.com/pikhosh/Sefareshi

کمی بیشتر درباره سفارشی

از اونجایی که سفارشی یه ابزاره و قطعا قالب نیست که بخواین دانلود کنین (هرچند شاید نسخه قابل دانلود هم دادیم؛ کی می دونه!)، باید اشاره کنم که برای استفاده ازش می تونین از لینک پایین بهره ببرین:
ابزار سفارشی: https://pikhosh.pyweb.io/sefareshi/main
نکته دیگه ای هم که به نظرم جا داره اشاره کنم اینکه همونطور که تاکید کردم روی در حال توسعه بودن این پروژه ها و ایرادات متعددی که ممکنه به چشم بخورن، پروژه سفارشی از باقی کار ها به نسبت پیچیدگی های بیشتری داره و ترکیبش با اولین تجربه من توی این موضوعات، این میشه که احتمال زیادی داره که در آینده از ظاهر تا آدرس و باقی جزئیاتش تغییراتی کنن، پس محض اطمینان این وبلاگ، مطلب یا نهایتا مخزن گیت هاب رو داشته باشین که به محض بروزرسانی خبر دار بشین :)

برنامه های آینده

به دلیل اینکه توجهی از سمت بیان نسبت به این سرویس نمی بینم و کم کم داره مشکلات بیشتر و بیشتر میشه (در حدی که طبق گفته دوستان سرویس احراز هویت پیامکی هم دیگه جوابگو نیست (این موضوع گویا در حال حاضر یعنی یازده اسفند رفع شده))، اگه صادقانه بخوام بگم انگیزه و انرژی ای که باید برای تمرکز روی این پروژه ها داشته باشم رو مدتیه ندارم و ترجیحم روی فعالیت و صرف زمان روی کار های شخصی و صرف وقت برای ایده های دیگه است. برای همین احتمال اینکه تا مدتی بروزرسانی ای (حداقل بروزرسانی مفصل ای) روی این پروژه ها نبینین زیاده ولی خب همیشه تلاش خودمو می کنم در صورت درخواست و وجود نیاز، رسیدگی های لازمو انجام بدم.
خارج از این موضوع هم که طی روال اصلی، در بروزرسانی های بعدی به مرور امکان سفارشی سازی بخش های بیشتری از قالب ها اضافه می شه و در نهایت هم میریم برای پشتیبانی از قالب های دیگر دوستان طراح مون!

از خودم چه خبر؟

مرسی بابت پرسش :) حقیقتا در پی توضیحاتی که بالاتر دادم، انگیزه ام برای فعالیت روی بیان و برای این سرویس داره کم کم تحلیل میره و با وجود دغدغه ها و پروژه های دیگه ای که جلو روم قرار دارن، ترجیحم به این سمت داره میره که تمرکزم رو روی موضوعات دیگه بذارم و کمی از تلاش برای بیان فاصله بگیرم.
و در این بین هم از اونجایی که هم سابقه نوشتن در ویرگول رو دارم و هم برنامه نوشتن مطالب حرفه ای و فنی تر رو توی اون مدت هاست توی ذهن دارم، احتمالی هست که فعالیت من از یه جایی به بعد منتقل شه به ویرگول و نتیجتا خوشحال میشم اگه اونجا هم پیگیر کار ها باشین :)

ما هم طبیعتا دعا می کنیم که تیم ملی!

همین دیگه؛ تا کار ها و اخبار بعدی از خوبی ها مراقبت کنین! ممنون بابت وقت و توجه ای که گذاشتین برای مطالعه! بدرود!
شدیدا خسته نباشی و دمت گرم. واقعا حیفه که هیچ صدایی از بیان در نمیاد ولی کارت عالی بود. امیدوارم این سکوت، آرامش قبل طوفان باشه و دوباره بیان فعال بشه و از زحمتایی که کشیدی حمایت کنه تا همه استفاده ببریم و انگیزه ای بشه واسه پروژه های بیشتر. 🔥🔥🔥🔥
مخلصم!‌ قسمت شه اتفاقای خفن! 👌🌹🌹🔥🔥🔥
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی